Τίτλοι τέλους χθες Πέμπτη 21/11 για τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κοζάνης. Τα συνεργεία του ΟΣΕ μάζεψαν με την αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Κοζάνη-Κόμανος όλα τα βαγόνια και τον εξοπλισμό που είχαν ξεμείνει. Ήδη με απόφαση του ΟΣΕ η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Κοζάνης είχε διακοπεί από το 2010, καθώς η διοίκηση του Οργανισμού είχε επικαλεστεί έλλειψη προσωπικού και μειωμένη επιβατική κίνηση.
Στο δελτίο τύπου του υπουργείου μεταφορών με ημερομηνία 19/1/2007 ότι «εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 2 δις ευρώ έως το 2013 για μεγάλα έργα υποδομής, καθώς είναι βαθιά μας πίστη ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου αποτελεί βασικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας», διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά το χάος που χωρίζει τα λόγια από τα έργα. Εξι χρόνια μετά όχι μόνο η γραμμή έχει κλείσει και τα τρένα έχουν φύγει, αλλά συνολικά ο σιδηρόδρομος στη χώρα έχει απαξιωθεί.
Η αποσύρση της τελευταίας αυτής αμαξοστοιχίας έγινε προκειμένου η ΔΕΗ να εξορύξει το κοίτασμα λιγνίτη που βρίσκεται κατά μήκος των γραμμών. Η επέκταση των ορυχείου και η απρόσκοπτη εκμετάλλευση του, απαραίτητη για την "ομαλή λειτουργία της χώρας με ηλεκτρική ενέργεια", απαιτεί παραλλαγές, προσωρινή και τελική στην όδευση της γραμμής του ΟΣΕ από το ύψος του ΑΗΣ Πτολεμαΐδας μέχρι και 2 χλμ περίπου μετά τον ΑΗΣ Καρδιάς (προς Κοζάνη). Ήδη η διακοπή της λειτουργίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ Κοζάνη – Πτολεμαΐδα, για την εκμετάλευση του κοιτάσματος έχει καθυστερήσει κατά ένα χρόνο. Η προσωρινή παραλλαγή θα πρέπει να λειτουργήσει το χρονικό διάστημα 2014 – 2016 ενώ στη συνέχεια θα λειτουργήσει η οριστική παραλλαγή. Το συνολικό μήκος της προσωρινής παραλλαγής θα ανέρχεται σε 7 χλμ περίπου. Το συνολικό μήκος της οριστικής παραλλαγής θα ανέρχεται σε 17 χλμ.
Σημειώνεται πως η κατασκευή της προσωρινής παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής θεωρούνταν αναγκαία, καθώς η απευθείας κατασκευή της τελικής παραλλαγής προϋποθέτει την σταθεροποίηση του εδάφους από ενδεχόμενες καθιζήσεις στις αποθέσεις από τα υλικά εκσκαφής των ορυχείων Καρδιάς και Ν. Πεδίου, πάνω από τις οποίες θα διέλθει η γραμμή και τα υπόλοιπα έργα (τελική παραλλαγή Ε.Ο Κοζάνης – Πτολεμαΐδας, νέα κοίτη Σουλού, αγωγός μεταφοράς νερού). Επομένως, στο μεσοδιάστημα εκδήλωσης των όποιων καθιζήσεων στις περιοχές των αποθέσεων , είναι απαραίτητη η λειτουργία της προσωρινής παραλλαγής.
Οι τελευταίες εξελίξεις στην πώληση του ΟΣΕ, η πρόθεση να ιδιωτικοποίηθει και άλλο η ΔΕΗ, το γεγονός ότι αποσύρθηκε ακόμα και η τελευταία αμαξοστοιχία αλλά και η σιωπή των "βολευτών" της περιοχής μας για το πολύτιμο εργαλείο ανάπτυξης που λέγεται τρένο, καταδυκνύουν ότι δεν υπάρχει θέληση να φτάνει το τρένο στην Κοζάνη. Έτσι ίσως να μη χρειαστεί να φτιαχτεί ούτε η προσωρινή αλλά ούτε και η τελική όδευση προκειμένου να γλιτώσει χρήματα η ΔΕΗ και να κερδίσει το χαμένο χρόνο στην εκμετάλευση του κοιτάσματος...
Στο δελτίο τύπου του υπουργείου μεταφορών με ημερομηνία 19/1/2007 ότι «εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 2 δις ευρώ έως το 2013 για μεγάλα έργα υποδομής, καθώς είναι βαθιά μας πίστη ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου αποτελεί βασικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας», διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά το χάος που χωρίζει τα λόγια από τα έργα. Εξι χρόνια μετά όχι μόνο η γραμμή έχει κλείσει και τα τρένα έχουν φύγει, αλλά συνολικά ο σιδηρόδρομος στη χώρα έχει απαξιωθεί.
Η αποσύρση της τελευταίας αυτής αμαξοστοιχίας έγινε προκειμένου η ΔΕΗ να εξορύξει το κοίτασμα λιγνίτη που βρίσκεται κατά μήκος των γραμμών. Η επέκταση των ορυχείου και η απρόσκοπτη εκμετάλλευση του, απαραίτητη για την "ομαλή λειτουργία της χώρας με ηλεκτρική ενέργεια", απαιτεί παραλλαγές, προσωρινή και τελική στην όδευση της γραμμής του ΟΣΕ από το ύψος του ΑΗΣ Πτολεμαΐδας μέχρι και 2 χλμ περίπου μετά τον ΑΗΣ Καρδιάς (προς Κοζάνη). Ήδη η διακοπή της λειτουργίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ Κοζάνη – Πτολεμαΐδα, για την εκμετάλευση του κοιτάσματος έχει καθυστερήσει κατά ένα χρόνο. Η προσωρινή παραλλαγή θα πρέπει να λειτουργήσει το χρονικό διάστημα 2014 – 2016 ενώ στη συνέχεια θα λειτουργήσει η οριστική παραλλαγή. Το συνολικό μήκος της προσωρινής παραλλαγής θα ανέρχεται σε 7 χλμ περίπου. Το συνολικό μήκος της οριστικής παραλλαγής θα ανέρχεται σε 17 χλμ.
Σημειώνεται πως η κατασκευή της προσωρινής παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής θεωρούνταν αναγκαία, καθώς η απευθείας κατασκευή της τελικής παραλλαγής προϋποθέτει την σταθεροποίηση του εδάφους από ενδεχόμενες καθιζήσεις στις αποθέσεις από τα υλικά εκσκαφής των ορυχείων Καρδιάς και Ν. Πεδίου, πάνω από τις οποίες θα διέλθει η γραμμή και τα υπόλοιπα έργα (τελική παραλλαγή Ε.Ο Κοζάνης – Πτολεμαΐδας, νέα κοίτη Σουλού, αγωγός μεταφοράς νερού). Επομένως, στο μεσοδιάστημα εκδήλωσης των όποιων καθιζήσεων στις περιοχές των αποθέσεων , είναι απαραίτητη η λειτουργία της προσωρινής παραλλαγής.
Οι τελευταίες εξελίξεις στην πώληση του ΟΣΕ, η πρόθεση να ιδιωτικοποίηθει και άλλο η ΔΕΗ, το γεγονός ότι αποσύρθηκε ακόμα και η τελευταία αμαξοστοιχία αλλά και η σιωπή των "βολευτών" της περιοχής μας για το πολύτιμο εργαλείο ανάπτυξης που λέγεται τρένο, καταδυκνύουν ότι δεν υπάρχει θέληση να φτάνει το τρένο στην Κοζάνη. Έτσι ίσως να μη χρειαστεί να φτιαχτεί ούτε η προσωρινή αλλά ούτε και η τελική όδευση προκειμένου να γλιτώσει χρήματα η ΔΕΗ και να κερδίσει το χαμένο χρόνο στην εκμετάλευση του κοιτάσματος...
1 σχόλιο:
ΑΥΤΗ Η ΓΗ ΕΧΕΙ ΦΩΝΗ -
http://www.youtube.com/watch?v=KHX0-hqHKgQ
Δημοσίευση σχολίου