Σάββατο 9 Μαΐου 2009

Καινοτόμες μέθοδοι παραγωγής & μεταφοράς ενέργειας...


Η παρουσίαση του προγράμματος της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Καινοτόμες μέθοδοι παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας» που είναι ένα αποτέλεσμα στενής συνεργασίας του 1ου και του 4ου ΓΕΛ Κοζάνης και του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης, παρουσιάστηκε το απόγευμα της Πέμπτης στην αίθουσα «Φίλιππος».Στο εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα συμμετείχαν 95 παιδιά από τα τρία σχολεία της περιοχής, όπου σε συνεργασία με τους υπεύθυνους καθηγητές τους, παρουσίασαν στους συμμαθητές και τους γονείς τους την εργασία τους που είχε να κάνει με τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας και ειδικότερα την τηλεθέρμανση, την ηλιοθερμία και την πυρηνική σύντηξη.
Εκπαιδευτικός στόχος του προγράμματος ήταν, σύμφωνα με την υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης από το 6ου Γυμνάσιο Σοφία Καλαμά να μπορέσουν να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά να ασχοληθούν με θέματα που αφορούν την τοπική κοινωνία: «Ασχοληθήκαμε με το θέμα της μεταλιγνιτικής περιόδου στην Κοζάνη και προσπαθήσαμε να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας πάνω σε μορφές ενέργειας».
Αναφερόμενη στην τηλεθέρμανση, η κ. Καλαμά τόνισε πως πρόκειται για μια «καινοτόμα και οικολογική μέθοδος που βασίζεται σε ένα ρυπογόνο σύστημα καύσης λιγνίτη». Στους μαθητές τέθηκε ένα ερώτημα: «Τι θα μπορούσε να λειτουργήσει στην τηλεθέρμανση που να μην είναι ρυπογόνο;». Η απάντηση δόθηκε με μια καινοτόμα μέθοδο παραγωγής ενέργειας, την ηλιοθερμία, που εφαρμόζεται χρόνια τώρα στην Δανία -μια περιοχή με σαφώς λιγότερη ηλιοφάνεια από την περιοχή μας- και ηλεκτροδοτεί συστήματα τηλεθέρμανσης.
Οι μαθητές ασχολήθηκαν, επίσης, με τεχνολογίες που είναι σε εξέλιξη όπως είναι η πυρηνική σύντηξη. «Τα παιδιά βρίσκονται σε στάδιο που αναζητούν επαγγελματικές κατευθύνσεις. Για αυτό είναι σημαντικό για μας ήταν να μαθαίνουν, να ερευνούν, να προβληματίζονται...» επεσήμανε η ίδια.
Από την πλευρά του ο υπεύθυνος καθηγητής στο 1ο ΓΕΛ Αθανάσιος Παπαβασιλείου, χαρακτήρισε το πρόγραμμα «καινοτόμο», τόσο σε ό,τι αφορά τις θεματικές του ενότητες, όσο και από την άποψη ότι συνεργάστηκαν τόσοι πολλοί μαθητές από τρία διαφορετικά σχολεία. Τέλος, ο υπεύθυνος καθηγητής του 4ου ΓΕΛ Μιχάλης Παππάς, επεσήμανε ότι «ένα από τα θετικά του προγράμματος είναι η καινοτομία στην συνεργασία μεταξύ των σχολείων» τονίζοντας παράλληλα ότι «τα σχολεία δεν πρέπει να ανταγωνίζονται αλλά να συνεργάζονται. Η αναζήτηση πληροφοριών, η συγκρότηση εργασιών, η παρουσίαση, έδειξαν στα παιδιά ότι μπορούν να κάνουν πολλά και να αναδείξουν τη δική τους ματιά πάνω στο θέμα. Τα παιδιά έμαθαν να μαθαίνουν…».
Η παρουσίαση του προγράμματος ολοκληρώθηκε αργά το απόγευμα με το κοινό να καταχειροκροτά τους μαθητές τους για την προσπάθεια τους.

Πηγή: Πρωινός Λόγος-Β.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
back to top