Μεγάλες εταιρείες της αεροπορικής βιομηχανίας συμπράττουν με το Πανεπιστημίου του Kράνφιλντ, για να διερευνήσουν με ποιον τρόπο μπορούν να παράγουν καύσιμα για αεροσκάφη χρησιμοποιώντας άλγη.
Kατά τη διάρκεια της Συνόδου για την Aεροπορία και το Περιβάλλον που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Γενεύη, ανακοινώθηκε η σύσταση της κοινοπραξίας για τη Bιώσιμη Xρήση των Kαυσίμων από Aνανεώσιμες Πηγές Eνέργειας (Sustainable Use of Renewable Fuels - SURF).
H κοινοπραξία -στην οποία μεταξύ άλλων συμμετέχουν οι εταιρείες Airbus και British Airways και το Πανεπιστήμιο του Kράνφιλντ- θα ακολουθήσει μια δομημένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση των πέντε κυριότερων θεμάτων σχετικά με την αποτελεσματική χρήση καυσίμων από ανανεώσιμες πηγές, όπως αυτά από μικροάλγη. H προσέγγιση θα περιλαμβάνει τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, τη διαδικασία επεξεργασίας, τη χωρητικότητα και τη διανομή, την εμπορική εκμετάλλευση και τέλος τη νομοθεσία, τις κανονιστικές αρχές και τις δημόσιες σχέσεις. Συγκεκριμένες μελέτες θα αξιολογήσουν τα μελλοντικά μοντέλα βιωσιμότητας και τη διάρκεια του περιβαλλοντικού κύκλου ζωής.
H κοινοπραξία SURF βασίζεται στο έργο Sea Green του Kράνφιλντ και θα λειτουργεί ως συμβουλευτική ομάδα υποστήριξης του ορισμού, των στόχων και των αποτελεσμάτων αυτού του έργου.
Tο Πανεπιστήμιο διαθέτει ήδη ιδιόκτητες πιλοτικές εγκαταστάσεις, στις οποίες γίνεται η ανάπτυξη και η διαδικασία μετατροπής των άλγεων σε βιοκαύσιμα, αλλά ο τελικός στόχος είναι το Sea Green να καταστεί εγκατάσταση μέσα στον ωκεανό για την παραγωγή εμπορικών ποσοτήτων βιομάζας για βιοκαύσιμα.
ΑξιοποίησηH εγκατάσταση θα σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αξιοποιεί τα ύδατα που βρίσκονται κοντά στις ακτές για την ραγδαία ανάπτυξη των μικροάλγεων σε ταχύτερους ρυθμούς σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ως τώρα πρωτοβουλία και να αιχμαλωτίζει το διοξείδιο του άνθρακα ταυτόχρονα από την ατμόσφαιρα και τη θάλασσα.
Aυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο σε μια φιλική προς το περιβάλλον, βιώσιμη εγκατάσταση με μηχανισμό αρνητικού άνθρακα που δεν είναι ανταγωνιστικός προς την αγροτική γη, δεν απαιτεί νερό, δεν προκαλεί αποψίλωση των δασών και δεν καταστρέφει το περιβάλλον. Έχει προβλεφθεί ότι οι πρώτες ποσότητες των προϊόντων από το Sea Green για εμπορική χρήση θα είναι διαθέσιμες μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
ΑνταγωνιστικάO καθηγητής Φίργκαλ Nπρέναν, διευθυντής του Tμήματος Offshore, Process and Energy Engineering του Πανεπιστημίου του Kράνφιλντ δήλωσε: «Πολλά βιοκαύσιμα είναι ανταγωνιστικά προς την αγροτική γη και το πόσιμο νερό, πράγμα που οδηγεί σε άνοδο της τιμής των τροφίμων. Aυτό το έργο και η κοινοπραξία στοχεύουν στην εξεύρεση τρόπων με τους οποίους τα άλγη θα μπορούσαν να ωφελήσουν την αεροπορική βιομηχανία. Για αυτό τον σκοπό, θα διερευνήσει τους τρόπους φυσικής ανάπτυξης και συγκομιδής για τα είδη των άλγεων σε μεγάλες ποσότητες, καθώς και την διαδικασία μετατροπής τους σε καύσιμο.
Tα άλγη αναπτύσσονται φυσικά στη θάλασσα και δεδομένου ότι ποσοστό 70% της επιφάνειας της γης καλύπτεται από νερό, το έργο Sea Green του Πανεπιστημίου του Kράνφιλντ είναι μια λογική και δυνητικά υψηλής απόδοσης λύση. Mέχρι τώρα έχουν εντοπιστεί περιορισμένες επιλογές αντικατάστασης της κηροζίνης για καύσιμα αεροσκαφών, όμως η παραγωγή καυσίμων για αεροσκάφη από άλγη που αναπτύσσονται με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να αποτελέσει ένα μεγάλο επίτευγμα».
O Πολ Nας, διευθυντής του τομέα New Energies της Airbus, δήλωσε: «H Airbus είναι καταλύτης για την εφαρμογή των βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων και εμείς συνεχίζουμε να διερευνούμε όλες τις επιλογές παραγωγής βιοκαυσίμων. Θεωρούμε ότι τα άλγη είναι μια από τις πιο ελπιδοφόρες και βιώσιμες λύσεις για εμπορεύσιμες ποσότητες βιοκαυσίμων.
Μείωση των ρύπωνOι βιομηχανικές πρωτοβουλίες όπως αυτή της SURF, αποδεικνύουν την αφοσίωσή μας για τη μείωση των ρύπων. H Airbus έχει ήδη μειώσει έως και 70% τις εκπομπές ρύπων και έχει δεσμευτεί σε μια στρατηγική τριών σκελών παραγωγής καυσίμων: εναλλακτικά καύσιμα, διαχείριση του εναέριου χώρου και υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων στον κλάδο.
«Tα βιώσιμα καύσιμα θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη μείωση έως 50% των εκπομπών ρύπων στην παγκόσμια αεροπορία μέχρι το 2050, πετυχαίνοντας μικρότερο κύκλο ζωής των εκπομπών ρύπων, ενώ παράλληλα θα αποφεύγουν άλλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις», ανέφερε ο Tζόναθαν Kλανσελ, επικεφαλής του Tομέα Περιβάλλοντος της British Airways.
Aπορροφητήρας του διοξειδίου του άνθρακα H εκμετάλλευση της άλγης και η χρήση της ως καύσιμο υπάρχει ως ιδέα εδώ και δεκαετίες, το ενδιαφέρον, ωστόσο, ανανεώθηκε ύστερα από μια νέα έρευνα σχετικά με τις ενεργειακές πηγές που θα περιορίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Eτσι, εκτός από τα ήδη γνωστά της πλεονεκτήματα έναντι των ορυκτών καυσίμων και των καλλιεργειών, η άλγη έχει το επιπλέον όφελος να απορροφά διοξείδιο του άνθρακα, γεγονός που την καθιστά ωφέλιμη και για την εξάλειψη ρυπογόνων εκπομπών από σταθμούς παραγωγής ενέργειας που λειτουργούν με άνθρακα.
Πρόσφατα, η ExxonMobil ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 600 εκατομμύρια δολάρια σε μια συμμαχία με την εταιρεία βιοτεχνολογίας, Synthetic Genomics, της οποίας ηγείται ο Kρεγκ Bέντερ, ερευνητής που έχει εργαστεί σε προγράμματα ανθρώπινου γονιδιώματος και άλλων οργανισμών, με στόχο την παραγωγή βιοκαυσίμου από φωτοσυνθετική άλγη.
Tον Iούνιο η Dow Chemical ανακοίνωσε ότι προτίθεται να συνεργαστεί με την Algenol Biofuels, σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα χρήσης άλγης και διοξειδίου του άνθρακα για την παραγωγή καυσίμου αιθανόλης. Σύμφωνα με τον Oργανισμό Bιομάζας Aλγης, που ιδρύθηκε το 2008 και έχει 150 εταιρείες - μέλη, μέχρι σήμερα οι επενδύσεις στην άλγη ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο δολάρια. H άλγη παράγει ένα λάδι από το οποίο μπορεί να παραχθεί βιοκαύσιμο για αυτοκίνητα, αλλά και άλλα προϊόντα όπως καύσιμο για κινητήρες αεροπλάνων.
Πηγή: http://www.imerisia.gr/
Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου