Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

Ελληνικές πατέντες στη μάχη για το περιβάλλον...


Με ελληνική πατέντα λειτουργεί στην Κρήτη ένα πρότυπο τεχνολογικά βιοκλιματικό σπίτι και στη Γερμανία ένα αυτοκινούμενο λεωφορείο! Η λειτουργία του «πράσινου λεωφορείου» βασίζεται στα βιοκαύσιμα, ενώ το ενεργειακό σπίτι στηρίζεται αποκλειστικά στον ήλιο και στον νυχτερινό αέρα.
Ο κ. Γ. Στεφανάκης δείχνει τους ημισφαιρικούς συλλέκτες μέσω των οποίων ηλεκτροδοτείται, θερμαίνεται και ψύχεται όλο το οικοδόμημα
Οπως δηλώνει ο Ελληνας μηχανικός Γιάννης Στεφανάκης, το λεωφορείο είναι το πρώτο στον κόσμο που κυκλοφορεί, ενώ το βιοκλιματικό σπίτι διαθέτει πλήρη θερμική επάρκεια, ψύξη, θέρμανση και μάλιστα η θερμοκρασία μπορεί να ρυθμιστεί μέσω ενός υπολογιστή ακόμα και εκτός Κρήτης.

«Το πράσινο λεωφορείο» του Γιάννη Στεφανάκη που κινείται με βιοκαύσιμα
Ο Κρητικός εφευρέτης είναι κάτοικος Γερμανίας, συνεργάζεται με το πανεπιστήμιο της Στουτγάρδης κι έχει αποσπάσει το πρώτο τεχνολογικό βραβείο.
Το «μυστικό» της πατέντας για το βιοκλιματικό σπίτι, όπως εξηγεί στο «Εθνος» ο κ. Στεφανάκης βρίσκεται στην εγκατάσταση ημισφαιρικών συλλεκτών που απορροφούν όλη την ημέρα άμεση και έμμεση ακτινοβολία από όλα τα σημεία του ορίζοντα. Το σύστημα αυτό ακόμα και τη νύχτα κάνει εναλλαγή θερμότητας από τον αέρα του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με τον κ. Στεφανάκη το σύστημα είναι συνδεδεμένο και λειτουργεί με ηλεκτρονικό υπολογιστή, ο οποίος ρυθμίζει τη θερμοκρασία και μπορεί να διοχετεύει την ενέργεια από τους ηλιακούς συλλέκτες στα καλοριφέρ, χωρίς την παρέμβαση της θερμικής αντλίας η οποία σε αυτή την περίπτωση είναι ένας συμπληρωματικός θερμικός υποστηρικτής.
«Πλεονεκτήματα του συστήματος είναι η διόγκωση, η διαστολή του θερμού αέρα εντός του κτιρίου όπου εμποδίζεται η εισροή της υγρασίας» τονίζει ο κ. Στεφανάκης.
Το όλο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας -ψύξης- θέρμανσης ο μηχανικός το έχει εγκαταστήσει στο σπίτι του στο Ηράκλειο και μπορεί ανά πάσα στιγμή να λειτουργήσει με τη χρήση ηλιακής και αιολικής ενέργειας. Στην ταράτσα του σπιτιού βρίσκονται οι ημικυκλικοί συλλέκτες χωρίς καμινάδες ή ντεπόζιτα, ενώ στο υπόγειο υπάρχει μια δεξαμενή, από την οποία το νερό πηγαίνει σε όλες τις παροχές στη θερμοκρασία που ο ιδιόκτητης επιθυμεί.
Στο υπόγειο ακόμα υπάρχουν, ένας λέβητας και μια θερμική αντλία, τα οποία χρησιμεύουν ως εναλλακτικές πηγές για την παροχή ενέργειας σε όλο το οίκημα στην περίπτωση που κάτι τέτοιο κριθεί απαραίτητο.
«Από τη Γερμανία αλλά και από οποιονδήποτε ηλεκτρονικό υπολογιστή συνδεδεμένο στο σύστημα μου μπορώ να δώσω τις απαιτούμενες τιμές που θέλω στη θερμοκρασία» τονίζει ο κ. Στεφανάκης και προσθέτει επίσης ότι το κόστος απόκτησης ενεργειακής επάρκειας σε σπίτια είναι αρκετά μικρό.

Εγκατάσταση
6.000 ευρώ για 100 τετρ. μέτρα
Οπως εξηγεί ο κ. Στεφανάκης για την εγκατάσταση ενός συστήματος ψύξης – θέρμανσης σε ένα σπίτι 100 τετραγωνικών μέτρων το κόστος υπολογίζεται σε έξι χιλιάδες ευρώ, η δε απόσβεσή του μπορεί να γίνει σε λιγότερο από πέντε χρόνια.
Η νέα τεχνολογία σύμφωνα με τον εφευρέτη μπορεί να εφαρμοστεί και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και στα Ι.Χ. αυτοκίνητα. Αυτή την περίοδο, όπως αναφέρει στο «Εθνος» ο κ. Στεφανάκης προωθούνται σε Ευρωπαϊκή Ενωση οι νέες τεχνολογίες για τα βιοκλιματικά σπίτια και τα αυτοκινούμενα οχήματα με στόχο την έγκριση και την εφαρμογή τους στην αγορά.

Πηγη:Εφημερίδα Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
back to top