Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2013

Ο σιδηρόδρομος στη Δυτική Μακεδονία...

Τα σενάρια που μιλούσαν εδώ και πολύ καιρό για διακοπή της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Κοζάνης και Κομάνου, προκειμένου η ΔΕΗ να εξορύξει τον λιγνίτη που βρίσκεται κατά μήκος των γραμμών, βαίνουν προς υλοποίηση τους. Η (Δ)ΕΗ Α.Ε αν και βιάζεται να προχωρήσει το ορυχείο ακόμη δεν έχει προχωρήσει στην μεταφορά της γραμμής σε άλλη θέση όπως οι μελέτες προβλέπουν. Σύσκεψη με τη συμμετοχή φορέων της περιοχής και στρατιωτικών στελεχών πραγματοποιήθηκε εν κρυπτώ σήμερα, με τους τελευταίους να επιμένουν να φτιαχτεί άμεσα εναλλακτική γραμμή για αμυντικούς λόγους, με έξοδα της (Δ)ΕΗ Α.Ε όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις με τις οδικές αρτηρίες και να μην δοθεί στον ΟΣΕ αποζημίωση για την μεταφορά του έργου με οδικά μεταφορικά μέσα. Η σιγή ιχθύος που επικρατεί δείχνει πως παίζονται περίεργα παιχνίδια...
Δεν είναι τυχαίο το διάστημα που αυτό πραγματοποιείται αυτή η συζήτηση.
Στις 29 Σεπτέμβρη ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), της περισσότερο γνωστής ως «ROSCO». Η γαλλική Alstom, η γερμανική Siemens και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) με επιστολές τους γνωστοποίησαν προς το ΤΑΙΠΕΔ το ενδιαφέρον τους για την εταιρεία. Πρόκειται για συμμετοχές αναμενόμενες καθώς και οι τρεις εταιρείες με τον έναν ή τον άλλο τρόπο εδώ και καιρό είχαν αφήσει να διαφανεί η πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση της ROSCO. Αντίθετα εκτός διαγωνιστικής διαδικασίες παρέμειναν η καναδική Bombardier και η ιταλική Ansaldobreda, παρότι η συμμετοχή τους θεωρούνταν πιθανή. Με δεδομένο ότι η αποκρατικοποίηση της ROSCO και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πηγαίνει χέρι – χέρι, παρότι δεν πρόκειται για ενιαίο διαγωνισμό, από τις συμμετοχές στους υπό εξέλιξη διαγωνισμούς προκύπτει πως Γάλλοι και Ρώσοι διεκδικούν τόσο την συντήρηση του τροχαίου υλικού όσο και την παροχή σιδηροδρομικών υπηρεσιών ενώ και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει υποψήφιος επενδυτής που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την μία μόνο εταιρεία, Γερμανοί και Ρουμάνοι αντίστοιχα. Η ανάληψη της συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ για την επόμενη δεκαετία με εγγυημένα έσοδα της τάξης των 40 εκατομμυρίων ευρώ (δηλαδή 400 εκατομμύρια τζίρος σε ορίζοντα δέκα ετών), αποτελούν το βασικό δέλεαρ για τους υποψήφιους επενδυτές.Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ αφού μελετήσουν τις υποψηφιότητες θα επιλέξουν τους υποψήφιους που θα περάσουν στην επόμενη φάση κατά την οποία θα κληθούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους. Εκείνο που θεωρείται βέβαιο είναι ότι στην επιλογή του εκλεκτού μνηστήρα βαρύνουσα σημασία θα έχει η διατήρηση των θέσεων εργασίας που έχει σήμερα η εταιρεία η οποία απασχολεί περίπου 600 εργαζόμενους.
Πριν λίγες μέρες επίσης με κοινή απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα και του υφυπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλη Παπαδόπουλου διαχωρίζεται το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο σε τέσσερις κατηγορίες: ενεργό δίκτυο, δίκτυο υπό κατασκευή, ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας και κατηργημένο δίκτυο.
Να σημειωθεί ότι δίκτυο υπό κατασκευή ονομάζεται το τμήμα Τιθορέα - Δομοκός , Θριάσιο - Ικόνιο , Κιάτο - Ροδοδάφνη - Ρίο, Τρίπολη - Λεύκτρο - Ζευγολατιό , Πολύκαστρο - Ειδομένη ( Νέα γραμμή ) - Κοζάνη.
Στο ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας περιλαμβάνονται οι μετρικού εύρους γραμμές Βόλος - Βελεστίνο - Παλαιοφάρσαλο , Γέφυρα Πηνειού - Ραψάνη (παλαιό τμήμα ) Ν. Πόροι - Πλαταμώνας (παλαιό τμήμα).
Τέλος στο κατηργημένο δίκτυο εντάσσονται τα τμήματα του δικτύου που έχουν αντικατασταθεί από νέο δίκτυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
back to top