Σάββατο, 15 Ιουνίου 2013

Η ατμοσφαιρική ρύπανση κοστίζει 430.000 πρόωρους θανάτους στην Ευρώπη...

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναζητά τρόπους μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ώστε να επιτύχει τους κλιματικούς της στόχους. Η προώθηση καυσίμων εναλλακτικών στα ορυκτά και νέων τεχνολογιών, όπως οι μηχανές ντήζελ στα οχήματα αποτελούν δύο ενδεικτικά μέτρα. Πράγματι, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος (EEA) οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 3,3% το 2011, 18,4% χαμηλότερα από τα επίπεδα του 1990. Από την πλευρά της η Eurostat υπολόγισε ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά 2,1% το 2012 σε συνέχεια της πτώσης 4,1% το 2011. Κακά νέα για την ποιότητα του αέρα Παρόλα τα παραπάνω «καλά» νέα για το Κλίμα η Πράσινη Εβδομάδα (Green Week) που λαμβάνει χώρα στις Βρυξέλλες στέλνει διαφορετικά μηνύματα. Ενώ τα μέτρα μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την ΕΕ έχουν μικρό παγκόσμιο αντίκτυπο, καθώς οι μεγάλοι ρυπαντές συνεχίζουν ακάθεκτοι, έρχεται ένα επιπλέον πρόβλημα να προστεθεί. Αυτό των υψηλότερων εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), μικροσωματιδίων, όζοντος στο επίπεδο του εδάφους, αιθάλης και θείου, ουσιών δηλαδή πάρα πολύ επικίνδυνων για τον ανθρώπινο οργανισμό. Υπενθυμίζεται ότι έκθεση που δημοσιεύτηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους στην επιθεώρηση «The Lancet» απέδιδε 3,2 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο στην ατμοσφαιρική ρύπανση, η οποία είναι ο τέταρτος πιο επικίνδυνος παράγοντας για την υγεία μετά το κάπνισμα. Η έρευνα δείχνει ακόμα πως η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η όγδοη αιτία πρόωρων γεννήσεων στις ΗΠΑ. Ειδικότερα, η αιθάλη θεωρείται θανατηφόρα καθώς επικάθεται στους πνεύμονες και διεισδύει άμεσα στο αίμα. Καρκινογόνα είναι και τα μικροσωματίδια που εκπέμπονται από τις μηχανές ντίζελ. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξύ στα αστικά κέντρα όπου θεωρείται ότι προκαλεί το ήμισυ των πρόωρων θανάτων. Όσον αφορά στην Ευρώπη, η ρύπανση της ατμόσφαιρας κοστίζει 430.000 πρώιμους θανάτους στην Ευρώπη, 166.000 εκ των οποίων στη Δυτική Ευρώπη, 95.000 στην Κεντρική Ευρώπη και 169.000 στην Ανατολική Ευρώπη συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας. Ο ειδικός επί θεμάτων ατμοσφαιρικής ρύπανσης και εκπομπών αερίων, Μάρκους Άμμαν δήλωσε στο πλαίσιο εκδήλωσης για την ποιότητα του αέρα στις Βρυξέλλες ότι οι «κακοσχεδιαμένες κλιματικές πολιτικές μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένες εκπομπές μικροσωματιδίων». Έτσι, ενώ οι πετρελαιοκινητήρες θεωρήθηκαν ως ο τρόπος μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη, αποδείχθηκε ότι δηλητηριάζουν την ατμόσφαιρα με οξείδια του αζώτου που ευθύνονται για την αύξηση των επιπέδων του όζοντος και την όξινη βροχή. Οι τεχνολογίες καταλυτικής μείωσης των εκπομπών οξειδίων του αζώτου από τα οχήματα βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και θα απαιτηθούν χρόνια προτού αποφέρουν τους πρώτους καρπούς. Ένα ακόμα παράδειγμα εσφαλμένης πολιτικής είναι τα βιοκαύσιμα και η βιομάζα τα οποία προωθήθηκαν στην Ευρώπη αλλά μόνο αβλαβή δεν είναι. Αντίστοιχα προβλήματα προκαλούνται από την καύση ξυλείας στα τζάκια, τα αποτελέσματα της οποίας βιώσαμε φέτος το χειμώνα στην Αθήνα και άλλα αστικά κέντρα της χώρας μας.

Πηγή: econews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
back to top