Κυριακή, 2 Δεκεμβρίου 2012

Προσεχώς καύσιμο από θαλασσινό νερό...

Την ικανότητα μετατροπής του θαλασσινού νερού σε καύσιμο ανακοίνωσε χθες το Εργαστήριο Επιστημονικών Ερευνών του πολεμικού ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του εργαστηρίου, επιστημονική ομάδα πέτυχε να... εξαγάγει το διοξείδιο του άνθρακα από θαλασσινό νερό, παράγοντας με τον τρόπο αυτό υδρογόνο σε αέρια μορφή. Αν το πείραμα αποδειχθεί επιτυχημένο, οι επιστήμονες θα μπορέσουν να μετατρέψουν το διοξείδιο του άνθρακα και το υδρογόνο σε υδρογονάνθρακες, ικανούς να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμα αεροσκαφών. Σύμφωνα με το εργαστήριο, το κόστος του καυσίμου είναι της τάξης των τεσσάρων δολαρίων το γαλόνι (τέσσερα λίτρα), τιμή η οποία το καθιστά οικονομικά βιώσιμο. Το σημαντικότερο κίνητρο της έρευνας αυτής γύρω από εναλλακτικά καύσιμα από το πολεμικό ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών είναι ασφαλώς γεωπολιτικό, καθώς αν οι επιστήμονες του ναυτικού πετύχουν τον στόχο τους, ο αμερικανικός στρατός θα είναι ικανός να αναλάβει δύσκολες μακρινές αποστολές, αδιαφορώντας για το υψηλό κόστος των καυσίμων. «Τα πιθανά οφέλη, από την παραγωγή αεροπορικού καυσίμου JP-5 εν πλω, είναι ότι συρρικνώνει τα προβλήματα παράδοσης του καυσίμου, εξαφανίζει τις δεινές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μεταφοράς των καυσίμων και αυξάνει δραστικά την αυτονομία του πολεμικού ναυτικού», λέει η χημικός Χέδερ Ουιλάουερ του εργαστηρίου ερευνών του ναυτικού. Σύμφωνα με αξιωματούχους του πολεμικού ναυτικού, μέλη του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος έχουν εγείρει διαφωνίες σχετικά με την έρευνα του ναυτικού γύρω από τα εναλλακτικά καύσιμα, εκτιμώντας ότι το πολεμικό ναυτικό θα έκανε καλύτερα να ενίσχυε τις μεταφορικές του ικανότητες και τις εγκαταστάσεις διύλισης καυσίμων, τις οποίες ήδη διαθέτει. Αλλο σημείο διαφωνίας της αντιπολίτευσης αφορά το γεγονός ότι η σημαντική αυτή έρευνα έγινε για την ενίσχυση του αξιόμαχου του στρατεύματος και όχι για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Κλειδί της προσπάθειας αποτελεί τώρα η μείωση της ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή του καυσίμου, ώστε αυτή να καταστεί οικονομικά συμφέρουσα. ΠΗΓΗ: Εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
back to top